lørdag 19. november 2011

Valpene til Gyda er født

5 herlige tispevalper kom på relativt kort tid natt til fredag 18. november. Som de fleste hundefødsler var det en påkjenning både for hundemamma og jordmor. Men vi kom oss gjennom det med helsa i behold.

Alle jentene var av god størrelse, så jeg forstår hvorfor Gyda var blitt en stor og tung hund den siste tida. Alle valpene legger veldig godt på seg, og Gyda går bare ut av kassen når jeg insisterer på luftetur. Så her i huset har tidligere jordmor blitt kelner, og sørger for at mat og vann serveres i kassen med jevne mellomrom.

Av de 5 herlige jentene er de 4 førstefødte helt uten tegninger, mens den sist fødte, som jeg kaller Evita, har et nesten helt hvitt hode. Dette er noe jeg aldri har sett før hos buhund, så for meg er hun helt spesiell. Spesiell og selvsagt helt nydelig :) 

Ett døgn gamle valper og deres deilige mor.

Gyda og valpene var slitne etter fødselen. Men Gyda kan dette med å være mor

1 kommentar: